Poslovni pôt
Fitnes studio. Torek, 18:00. Ob prihodu vidim gospoda v poznih tridesetih, ki v lepi obleki dviguje uteži. Bela srajca postaja transparentna, rdečica na obrazu izžareva trud, na aktovki se nabira švic.
... Ni prvič, da sem si stvar zamislil popolnoma napačno. Zgoraj opisan prizor je bil namreč moja prva asociacija, ki sem jo dobil, ko sem prvič slišal za besedno zvezo “poslovni treningi.”. Izkazalo se je, da sem ustrelil mimo. Ampak ne povsem. Namreč, poslovni treningi imajo veliko skupnega s športnimi treningi. Zato se lahko nadaljevanje tega članka bere tudi brez besede “poslovno”: prodajo zamenjamo z vajami za bicepse, kadrovske pogovore z vajami za hrbet ipd. |
Pa ne razumite me narobe: delavnice so fajn. Delavnice so v redu način, da svoji ekipi predstavimo neko temo. Če je izvajalec delavnice vešč in kreativen, bodo udeleženci uživali, se morda celo navdušili za temo, ali pa vsaj imeli koristno popestritev delovnika. Težava delavnic je, da se navadno za eno temo organizira le ena. Z eno delavnico ne moremo doseči razvoja veščine. Za bistven razvoj in napredek je potreben trening. Največ od delavnice bomo imeli, če jo razumemo kot pred-trening.
Športni treningi: hitra definicija
So redni dogodki, ki vsebujejo vaje, katere ponavljamo, vmes pa opazujemo, če dosegamo želene učinke. Ti so lahko različni: rehabilitacija po poškodbi, oblikovanje telesa (priprave za projekt Plaža 2020), kvalifikacije za tekmo…
Lotimo se jih lahko na dva načina:
Vložki in pričakovanja
Želeni učinki oz. rezultati morajo biti v zdravem sorazmerju z vložki. Na primer: če gremo enkrat na leto v fitnes in treniramo cel dan, lahko pričakujem en teden musklfibra, lepše postave pa ne. Če gremo v fitnes enkrat na mesec za 2 uri, verjetno posebnih rezultatov ne bo. Če gremo enkrat na teden – a, tu pa si lahko obetamo vsaj to, da bodo mišice v našem telesu imele lep tonus. Uganili ste: če hočemo ambiciozne rezultate, bo treba v fitnes hoditi redno, torej 2x ali 3x tedensko in skrbeti za dieto. Če smo pripravljeni toliko vložiti, nam uspeh projekta Plaža 2020 gotovo ne uide.
Poslovni treningi
Vse zgoraj napisano velja tudi za poslovne treninge. Poslovni treningi so treningi, s katerimi treniramo naše poslovne veščine. Itak. Recimo, da bi se želeli v svoji prodajni ekipi znati bolje pogajati s kupci. Torej razmišljamo, da bi začeli trenirati pogajalske veščine. Na isti način kot pri športnih treningih se lahko treninga lotimo sami ali pa najamemo coacha.
Tudi k poslovnim treningom moramo pristopati z enako logiko, kot pri fitnes analogiji: več vložkov, več rezultatov. Če si želimo postati dobri pogajalci, moramo pogajanja redno trenirati. Coach oz. zunanji izvajalec nam lahko izdela program po katerem bomo napredovali. Tako za fitnes trenerja kot za poslovnega trenerja velja, da vaj ne moreta opravljati namesto nas.
Dober poslovni coach bo ustvaril dva tipa treningov:
Magična formula in skrivna sestavina
Za oba tipa velja, da nam coach pomaga pridobljene izkušnje reflektirati. Dokazano je namreč, da se ljudje ne učimo iz izkušenj, ampak iz svoje refleksije na izkušnje. To je skrivna sestavina učenja in napredovanja v razvoju veščin.
Refleksijo lahko razumemo kot sistematično analizo – razmišljanje o izkušnji, kjer skušamo izkušnjo osvetliti iz številnih zornih kotov, jo razumeti in ugotoviti, kako lahko prihodnjič naredimo še bolje.
Reflektiranje je ugotavljanje razlogov, zakaj stvari ne gredo na način, kot smo si zamislili, da bodo šle. Istočasno je reflektiranje ugotavljanje razlogov, zakaj smo bili uspešni, kadar smo imeli pozitivno izkušnjo. Po domače: po uspešnem pogajanju je refleksija enako pomembna, kot po neuspešnem. Kadar nismo uspešni, hitro najdemo 100 razlogov, kaj je šlo narobe. Kadar pa smo uspešni, smo z uspehom zadovoljni, in se ne trudimo razumeti, zakaj smo bili uspešni. Kar nujno vodi v to, da v prihodnje ne bomo dosti uspešnejši, saj ne bomo zares razumeli, kaj smo naredili prav.
Za konec torej še formula, po kateri vam dobri rezultati pridobivanja poslovnih veščin ne uidejo:
ŽELENI REZULTATI (CILJ) = INTERNI TRENINGI + PRAKSA + REFLEKSIJA.
Športni treningi: hitra definicija
So redni dogodki, ki vsebujejo vaje, katere ponavljamo, vmes pa opazujemo, če dosegamo želene učinke. Ti so lahko različni: rehabilitacija po poškodbi, oblikovanje telesa (priprave za projekt Plaža 2020), kvalifikacije za tekmo…
Lotimo se jih lahko na dva načina:
- Sami si sestavimo seznam vaj, mogoče tudi dieto, se malo posvetujemo z znanci-znalci in - začnemo s treningom.
- Najamemo profesionalnega trenerja oz. coach-a, ki oceni naše ambicije ter sposobnosti, nam izdela generalni program vadbe, zraven nujno vključi tudi prilagojeno dieto. Trener nas med treningi spremlja, ter skrbi za pravilno izvajanje vaj.
Vložki in pričakovanja
Želeni učinki oz. rezultati morajo biti v zdravem sorazmerju z vložki. Na primer: če gremo enkrat na leto v fitnes in treniramo cel dan, lahko pričakujem en teden musklfibra, lepše postave pa ne. Če gremo v fitnes enkrat na mesec za 2 uri, verjetno posebnih rezultatov ne bo. Če gremo enkrat na teden – a, tu pa si lahko obetamo vsaj to, da bodo mišice v našem telesu imele lep tonus. Uganili ste: če hočemo ambiciozne rezultate, bo treba v fitnes hoditi redno, torej 2x ali 3x tedensko in skrbeti za dieto. Če smo pripravljeni toliko vložiti, nam uspeh projekta Plaža 2020 gotovo ne uide.
Poslovni treningi
Vse zgoraj napisano velja tudi za poslovne treninge. Poslovni treningi so treningi, s katerimi treniramo naše poslovne veščine. Itak. Recimo, da bi se želeli v svoji prodajni ekipi znati bolje pogajati s kupci. Torej razmišljamo, da bi začeli trenirati pogajalske veščine. Na isti način kot pri športnih treningih se lahko treninga lotimo sami ali pa najamemo coacha.
Tudi k poslovnim treningom moramo pristopati z enako logiko, kot pri fitnes analogiji: več vložkov, več rezultatov. Če si želimo postati dobri pogajalci, moramo pogajanja redno trenirati. Coach oz. zunanji izvajalec nam lahko izdela program po katerem bomo napredovali. Tako za fitnes trenerja kot za poslovnega trenerja velja, da vaj ne moreta opravljati namesto nas.
Dober poslovni coach bo ustvaril dva tipa treningov:
- Notranji, simulirani treningi, kjer bomo v varnem okolju učilnice urili svoje veščine (trening)
- Zunanji treningi, kjer treniramo na resničnih poslovnih primerih (praksa)
Magična formula in skrivna sestavina
Za oba tipa velja, da nam coach pomaga pridobljene izkušnje reflektirati. Dokazano je namreč, da se ljudje ne učimo iz izkušenj, ampak iz svoje refleksije na izkušnje. To je skrivna sestavina učenja in napredovanja v razvoju veščin.
Refleksijo lahko razumemo kot sistematično analizo – razmišljanje o izkušnji, kjer skušamo izkušnjo osvetliti iz številnih zornih kotov, jo razumeti in ugotoviti, kako lahko prihodnjič naredimo še bolje.
Reflektiranje je ugotavljanje razlogov, zakaj stvari ne gredo na način, kot smo si zamislili, da bodo šle. Istočasno je reflektiranje ugotavljanje razlogov, zakaj smo bili uspešni, kadar smo imeli pozitivno izkušnjo. Po domače: po uspešnem pogajanju je refleksija enako pomembna, kot po neuspešnem. Kadar nismo uspešni, hitro najdemo 100 razlogov, kaj je šlo narobe. Kadar pa smo uspešni, smo z uspehom zadovoljni, in se ne trudimo razumeti, zakaj smo bili uspešni. Kar nujno vodi v to, da v prihodnje ne bomo dosti uspešnejši, saj ne bomo zares razumeli, kaj smo naredili prav.
Za konec torej še formula, po kateri vam dobri rezultati pridobivanja poslovnih veščin ne uidejo:
ŽELENI REZULTATI (CILJ) = INTERNI TRENINGI + PRAKSA + REFLEKSIJA.