• Storitve
    • Consulting >
      • Okrogle mize
    • Digitalna transformacija >
      • DIH vavčerji
    • Digitalni Marketing >
      • Vsebinski marketing
      • Izdelava marketinške strategije
      • Marketinški coaching
      • LinkedIn
      • Google in YouTube
      • Jagodke
      • LinkedIn Agency
    • Prodaja
    • Finance
    • Kadri >
      • Delavnice
      • Strokovni timbildingi
      • Treningi
    • Coaching
  • Produkti
    • Koledar 2023
    • Imagine This
    • Digital Shift
    • Direktorjevi plonkci
    • Blok za vodenje kolegijev
    • USB - Okej, stručko
    • Umazana igra
    • Active8 Planet
    • Idejni koncepti
  • Znanje
    • Pionir
    • Digitalni timi
    • Stručko >
      • Digital Stručko
      • Okej, stručko
    • Koncentrat
    • Metodologija >
      • Izkustveno učenje
      • Stili učenja
      • Critical Pedagogy
      • SCCM
      • Agencija
    • Članki
    • Meme
  • O podjetju
    • Ekipa
    • DNK
  • Kontakt
  • EN
BALTAZAR CONSULTING
  • Storitve
    • Consulting >
      • Okrogle mize
    • Digitalna transformacija >
      • DIH vavčerji
    • Digitalni Marketing >
      • Vsebinski marketing
      • Izdelava marketinške strategije
      • Marketinški coaching
      • LinkedIn
      • Google in YouTube
      • Jagodke
      • LinkedIn Agency
    • Prodaja
    • Finance
    • Kadri >
      • Delavnice
      • Strokovni timbildingi
      • Treningi
    • Coaching
  • Produkti
    • Koledar 2023
    • Imagine This
    • Digital Shift
    • Direktorjevi plonkci
    • Blok za vodenje kolegijev
    • USB - Okej, stručko
    • Umazana igra
    • Active8 Planet
    • Idejni koncepti
  • Znanje
    • Pionir
    • Digitalni timi
    • Stručko >
      • Digital Stručko
      • Okej, stručko
    • Koncentrat
    • Metodologija >
      • Izkustveno učenje
      • Stili učenja
      • Critical Pedagogy
      • SCCM
      • Agencija
    • Članki
    • Meme
  • O podjetju
    • Ekipa
    • DNK
  • Kontakt
  • EN

Marketinške persone

Persone so fiktivni liki, ki jih uporabljamo kot poosebitve lastnosti naših različnih skupin kupcev. Navadno jih prepoznamo in določimo glede na izkušnje in podatke, ki jih imamo. 

Uporaba person omogoča podjetjem, da razumejo in ustvarijo načine, kako stranke pridejo v stik in komunicirajo z našim podjetjem.

​Preveč abstraktno? Poglejmo si -
Primer
Recimo da smo imamo podjetje, ki je specializirana trgovina (tudi on-line trgovina) za računalništvo oz. računalniške igre. Prodajamo vse živo: super-hitre igričarske računalnike, igralne konzole, volane, posebna ohišja, gamerske miške - ni da ni. 
Naša marketinška persona je torej igričar! Drži? Da in ne.

Persone bi morali definirati takole:
  • Persona 1: igričar začetnik (9-14 let)
  • Persona 2: resni igričar (15-30 let)
  • Persona 3: igričar veteran (30-48 let)
  • Persona 4: starš igričarja

Vsako persono seveda želimo bolje razumeti oz. jo opisati z več podrobnostmi (glejte primer spodaj). Tako definirane persone uporabljamo kot filtre, praktične pripomočke pri načrtovanju prodajnih in oglaševalskih kampanjah, in še marsičem (glejte primer čisto spodaj).

Persone torej uporabljamo zato, da
  • v podjetju lažje komuniciramo o storitvah, produktih in doseganju poslovnih ciljev,
  • ustvarimo dober pregled naših obstoječih in potencialnih strank,
  • ugotovimo, katere skupine lahko dosežemo na katerih kanalih,
  • v kolektivu enostavno razširimo znanje o naših strankah,
  • prepoznamo, kaj naše stranke razumejo, kako se obnašajo, kaj vpliva na njihove nakupne odločitve itn.

Navodila - kako uporabljamo persone?
  1. Zberemo izkušnje in podatke o naših strankah.
  2. Stranke skušamo razdeliti v smiselne skupine (t.i. segmentacija strank).
  3. Za vsak segment oz. skupino izpišemo skupne lastnosti
  4. Ugotovimo, kako se skupine med seboj praktično razlikujejo.
    1. Primeri: Naše stranke lahko ločimo na starejše in mlade; Naše kupce lahko razdelimo na te, ki kupijo enkrat in te, ki pri nas kupujejo redno; Večina naših kupcev je žensk, bistveno manj je moških ipd.
  5. Skozi analizo podatkov in z debato ugotovimo, če smo skupine/segmente dobro postavili.
  6. Iz skupin izpeljemo persone. Te so lahko samo 2 ali 3, lahko jih je tudi več kot 5.
  7. Persone opišemo.
    • Vsaki dodamo izobrazbo, življenjski stil, interese, vrednote, cilje, želje, probleme, omejitve, nakupno moč, odnos z našim podjetjem in vse, kar vemo o njihovem obnašanju.
    • Dodamo par izmišljenih (vendar na podlagi vaših izkušenj!) osebnih detajlov, da persona postane bolj oprijemljiva oseba.
    • Vsaki personi dodamo poimenovanje, po katerem jih bomo zlahka razlikovali in si jih tudi zapomnili.

Zgoraj opisanih 7 točk bo naš prvi korak pri uporabi marketinških person. Če boste ugotovili, da so persone za vašo prodajo in marketing uporabno, se priporočamo za posvet o napredni rabi person.

Primer persone trgovine z računalniškimi igrami:
​
Picture
Poimenovanje persone: Hard-core igričar
Starost: 26 let
Izobrazba: Zaključuje magister 
Zaposlitev: prva služba, komercialist
Interesi: Šport, nočno življenje, tehnologija
Relevanten, ker: Že od malega je v stiku s tehnologijo, navdušen je nad vsem novim, kar se zgodi na tehnološkem področju. Ima redne prihodke in si lahko privošči tudi naše premium izdelke.
Obnašanje: Nakup opravlja večkrat letno, o svojih nakupih poroča tudi prijateljem, je aktiven na družbenih omrežjih, snema celo amaterski video podcast, kjer testira nove igričarske pripomočke. Sledi spletnim stranem, kjer izve o tehnoloških novostih. Večino informacije dobi preko Facebooka,  Instagrama, YouTube-a in podcastov. 


​Dejanski primer uporabe ustvarjene persone pri diskusiji v podjetju Baltazar consulting:
A: "S takšnimi objavami na Facebooku bomo navdušili Koordinatorje, ampak Vodje jih pa ne bodo razumeli, ker so nekoliko starejša generacijo."
B: "Kaj naj naredimo? Poenostavimo jezik objave, da bo bolj primeren?
A: "Ja, pa te angleške privzete besede odstrani."
B: "Kaj pa za Instagram?"
A: "Ja, na Instagramu pa Vodij ni, torej odpade."


Vidite lahko, kako je uporaba person pomagala presoditi primernost objave za skupino kupcev (vodje)  glede na kanal komuniciranja. 

​Veliko uspehov pri uporabi marketinških person!
Ponudba:
 
MARKETING COACHING
Marketinško usposabljanje in nadgrajevanje znanja v živo - na vaših konkretnih primerih. Malo teorije, veliko prakse!
 

Coaching vsebuje:
- Usklajevanje ciljev marketinga s cilji podjetja
- Marketinški know-how, ki ga nadgrajujemo s prakso
- Študije relevantnih primerov.

Cilji coachinga so:
- Usposobiti vašo interno ekipo (ali posameznika) za bolj profesionalno delo v marketingu 

- Marketinška ekipa s svojim delom samostojno sledi potrebam podjetja
- Marketinška ekipa samoiniciativno podpira cilje drugih oddelkov.


Kontakt:
Tel: 040 321 838
e-mail: info@baltazar.si
Nazaj na znanje o marketingu.
// Kontakt //
Baltazar pisarna
Prihodi 4
4270 Jesenice

t: ​040 321 838
​m: info@baltazar.si
// Storitve ​//
100 % Online
Consulting

​Digitalna transformacija

Digitalni marketing
Prodaja
HR
Treningi
Coaching
// Produkti //
Imagine This
Digital Shift

LinkedIn vodič
Direktorjevi plonkci
Blok za vodenje kolegijev
​
USB - Okej, stručko
​Idejni koncepti
// ​Znanje //
Pionir
Digitalni timi
Okej, stručko
Koncentrat

Metodologija

Članki
Dogodki
Meme
// O podjetju //
Ekipa
DNK
Partnerji

    Prijavite se na naše mesečne epizode!

Prijava
S prijavo na Baltazarjeve epizode soglašate s pravnim obvestilom.
Avtorji
  • Storitve
    • Consulting >
      • Okrogle mize
    • Digitalna transformacija >
      • DIH vavčerji
    • Digitalni Marketing >
      • Vsebinski marketing
      • Izdelava marketinške strategije
      • Marketinški coaching
      • LinkedIn
      • Google in YouTube
      • Jagodke
      • LinkedIn Agency
    • Prodaja
    • Finance
    • Kadri >
      • Delavnice
      • Strokovni timbildingi
      • Treningi
    • Coaching
  • Produkti
    • Koledar 2023
    • Imagine This
    • Digital Shift
    • Direktorjevi plonkci
    • Blok za vodenje kolegijev
    • USB - Okej, stručko
    • Umazana igra
    • Active8 Planet
    • Idejni koncepti
  • Znanje
    • Pionir
    • Digitalni timi
    • Stručko >
      • Digital Stručko
      • Okej, stručko
    • Koncentrat
    • Metodologija >
      • Izkustveno učenje
      • Stili učenja
      • Critical Pedagogy
      • SCCM
      • Agencija
    • Članki
    • Meme
  • O podjetju
    • Ekipa
    • DNK
  • Kontakt
  • EN