• Storitve
    • Consulting >
      • Okrogle mize
    • Digitalna transformacija >
      • DIH vavčerji
    • Digitalni Marketing >
      • Vsebinski marketing
      • Izdelava marketinške strategije
      • Marketinški coaching
      • LinkedIn
      • Google in YouTube
      • Jagodke
      • LinkedIn Agency
    • Prodaja
    • Finance
    • Kadri >
      • Delavnice
      • Strokovni timbildingi
      • Treningi
    • Coaching
  • Produkti
    • Koledar 2023
    • Imagine This
    • Digital Shift
    • LinkedIn vodič
    • Direktorjevi plonkci
    • Blok za vodenje kolegijev
    • USB - Okej, stručko
    • Umazana igra
    • Active8 Planet
    • Idejni koncepti
  • Znanje
    • Pionir
    • Digitalni timi
    • Stručko >
      • Digital Stručko
      • Okej, stručko
    • Koncentrat
    • Metodologija >
      • Izkustveno učenje
      • Stili učenja
      • Critical Pedagogy
      • SCCM
      • Agencija
    • Članki
    • Meme
  • O podjetju
    • Ekipa
    • DNK
  • Kontakt
  • EN
BALTAZAR CONSULTING
  • Storitve
    • Consulting >
      • Okrogle mize
    • Digitalna transformacija >
      • DIH vavčerji
    • Digitalni Marketing >
      • Vsebinski marketing
      • Izdelava marketinške strategije
      • Marketinški coaching
      • LinkedIn
      • Google in YouTube
      • Jagodke
      • LinkedIn Agency
    • Prodaja
    • Finance
    • Kadri >
      • Delavnice
      • Strokovni timbildingi
      • Treningi
    • Coaching
  • Produkti
    • Koledar 2023
    • Imagine This
    • Digital Shift
    • LinkedIn vodič
    • Direktorjevi plonkci
    • Blok za vodenje kolegijev
    • USB - Okej, stručko
    • Umazana igra
    • Active8 Planet
    • Idejni koncepti
  • Znanje
    • Pionir
    • Digitalni timi
    • Stručko >
      • Digital Stručko
      • Okej, stručko
    • Koncentrat
    • Metodologija >
      • Izkustveno učenje
      • Stili učenja
      • Critical Pedagogy
      • SCCM
      • Agencija
    • Članki
    • Meme
  • O podjetju
    • Ekipa
    • DNK
  • Kontakt
  • EN

Vse najboljše - 5 let

7. september 2012

Voščilo
Moja firma Baltazar marketing, moj s.p., danes 7. septembra praznuje 5. rojstni dan. Poleg tega, da voščim samemu sebi ;) me ima, da bi zapisal nekaj spominov. Spomine pišem zase, za tiste, ki me poznate, za tiste s katerimi si izmenjujemo račune in za tiste, ki razmišljate o podjetništvu. ​
Picture
5 let je pet let
Najprej lahko ugotovim, da ni šlo hitro. Ne morem reči, da se mi zdi, da je bilo to včeraj, ko sem se tresel ob idejanju, kakšno ime (fantazijski dodatek) naj si izberem in v glavi risal logotip. Bilo je pač pred petimi leti in tako se tudi počutim. Kar se mi zdi super, ker je ta ne-pojav časovne distorzije dandanašnji  redek :)  

Začetek
Zgodaj poleti 2007 sva z Janezom Martincem sedela na kosilu. Na domenci (bivša inkarnacija današnje domence in d.labs), kjer sem vodil trženje, smo za difar.si izdelali spletno trgovino. 
Med kosilo sem cel čas jaz govoril; odgovarjal sem na vprašanje "OK, trgovino imamo. Kaj pa naj zdaj z njo?" Pri sladici me naročnik vpraša: "A bi vi to zame delali?" 
Jaz pa kot iz topa: "Ne, firma tega ne ponuja."
"Ne. Če bi VI to prevzeli," mi pride do živega g. Martinec.
"Hm.... verjetno mi ne bi plačevali na roke, kaj?"

Tisto poletje sem šel na enomesečni potep po Španiji in Maroku. Saj je bilo fino, samo kaj, ko sem imel s sabo knjigo Ogilvy on advertising in ves čas nekaj razmišljal in fantaziral, kako bom odprl firmo, ko pridem nazaj. In sem jo. Za moje pojme 6.9., za DURSove pa dan kasneje. 

Ideja na začetku
Takrat sem o marketingu vedel še bolj malo. Vsaj tako se mi je zdelo. Nekaj več sem vedel o spletnem marketingu. Prvi poziv za mojo podjetnost je bil torej v tem, da moramo v lično spletno trgovino pripeljati več obiska in jih stimulirati k nakupu. Naredil sem plan, ki se ga ne bi sramoval niti Amazon. Namreč, med delom na domenci (od 2002) sem vzporedno spremljal razvoj mimovrste=), ki je ravno nekje med 2006 in 2007 šel čez točko preloma. 
Tako se mi je moj posel zdel jasen: spletni marketing -> izdelava mini-sajtov, spletni oglasi, spletno oglaševanje, kreativa seveda, in pa delo na spletni trgovini, sestavljanje in pošiljanje newslettra registriranim uporabnikom, nagradne igre,... te sorte stvari.

Ampak Baltazar...
Saj poznate legendarno risanko o Profesorju Balthazarju zagrebačke škole crtanja in animacije? Potem veste, da je Balthazar živel v Balthazargradu in imel krasen živobarven laboratorij. K njemu so prihajali someščani z raznimi težavami. Profesor jih je poslušal, se nato umaknil, razmišljal, tuhtal in zagnal svoj laboratorij. Na koncu je prišla ven kapljica, ki je bila rešitev problema!
In v teh barvah, razmišljanju in kreativnem reševanju izzivov sem videl svoje poslanstvo. Pa ne le v okviru spletnega marketinga. Kje pa! Takrat sem imel precejšnjo mero obojega: feelinga in ambicije. Vedel sem, da me splet ne more dolgo držati v ekskluzivnem razmerju.

Mimovrste
Takoj na začetku leta 2008 sva s takrat na novo ustoličenim poslovodjem družb domenca in mimovrste=) Jugoslavom Petkovićem sedela na kosilu (hej, res se mnogo zgodi na kosilih!) in oba prišla do ugotovitve, da postaja moje delovno mesto na domenci odveč. Webdesign kot dejavnost je izgubljal na dodani vrednosti, spletno založništvo pa ni pritegnilo toliko oglaševalcev, kot bi bilo potrebno za kakovosten razvoj medijev (takrat smo upravljali največjo oglasno mrežo v državi s portali kot sta GlasujZame.com, Avtomobilizem.com, ...)
Povedal sem mu, da sem odprl 'popoldanca' in prav brezsramno razlagal, kako uživam v študiranju in prakticiranju spletnega marketinga. Namesto odpovedi sem dobil ponudbo za novo službo. Jugo je ugotovil, da bi na mimovrste=) potreboval nekoga, ki bi izvajal točno te storitve. Če bi jih jaz? Če bi postal vodja marketinga?
Malo me je stisnilo. Ravno dobro sem se ugnezdil v ideji podjetnika, zdaj pa v drugo službo? O, ampak mimovrste=) je imel potencial" Hitro sem si interpretiral situacijo kot: "Glej, zelo velik naročnik!". Sprejel sem službo in se v skoraj dveh letih poročil z mimovrste=). Na svoji firmi nisem delal praktično nič. Učenje in dril, ki sta mi ga takrat obilo nasula mentorja Gregor Cuzak in Gregor Fras, sta pobrala večino mojega kreativnega juice-a.
Postali smo največji spletni trgovec, gorenjska gazela in bronasta nacionalna gazela. Planiral sem letne cilje, budget, se pogajal za HP kampanjo na  POP TV, z nabavo soustvarjal product mix, soustvarjal kreativo za lastne TV oglase, delal medijske zakupe, skratka spoznal marketing v vseh njegovih razsežnostih. Paše  družbeno ter okoljsko odgovornost sva furala z Mihom Rejcem, in to dobro! Čeprav midva nisva bila dobra :/
Odnosi v firmi... so mi pili energijo. Delovno mesto je od mene zahtevalo vse. Jaz pa sem zahteval asistenta. Dobil sem dva v uvajanje, potem pa odpoved iz recesijskih razlogov. Moj naslednik (formalno sicer le vodja projektov v marketingu) je sam dal odpoved v prej kot v enem letu. Nisem bil ravno srečen z načinom, kako smo se poslovili, ampak bilo je skladno s pravili igre. O tem toliko.

2009-2011
Potem sem nekaj mesecev hodil naokoli na kosila in pogovore za službo. Ne da bi si jo zelo želel - samo nisem bil nikakor pripravljen na samostojno podjetništvo. 
Kot se je izkazalo, sem bil še manj pripravljen iti nekam v službo. Povsod, kjer je bilo delovno mesto zanimivo, sem zaznal isti odnos: "Rabimo videti, da boš ti v tej službi potem za nas kri scal." Kar mrazilo me je. Moj odnos je bil: "Dajte me navdušiti za delo pri vas, pa sem vaš!" 
Ker sem imel dobro mrežo poznanstev, sem se tik-tak zmenil za nekaj projektnega dela:
Toy-o-toy je spletna trgovina orientirana na zahodne trge, v upravljanju Čuri Muri d.o.o., ki se tudi sicer ukvarjajo z igračami.
Labirint umetnosti je park v Ljubljani, ki smo ga zasadili s 300 drevesi v obliki labirinta in v imenu Ljubljane, prestolnice knjige 2010.
Goba je blagovna znamka, ki združuje tradicionalna osnovna slovenska živila in prehranske dodatke iz kitajskih medicinskih gob.
Žabec.net je spletna agencija, kjer sva z direktorjem Domnom razvijala njegove komunikacijske, predvsem prodajne veščine.
eStitch Canvas je storitev unikatnega vezenja po meri z on-line vmesnikom.
Sava Hoteli Bled in eko projekt Voda.
Metko Komar sem spoznal na Empowerment teambuildingu, ki ga je takrat izvajala za mimovrste=) Bil sem navdušen nad njenim stilom in znanjem. Postala sva prijatelja, od nje sem se o predavanju in usposabljanjih naučil največ. 

KD Skladi
V obdobju 2010 in 2011 sem se spet našel s Perotom in Juretom, ki sta 2007 ustanovila Mugo. Največji account KD Group sem jima takrat posredoval še iz domence, ki se je umikala iz polja webdesigna. 
Skladi so takrat z Ipromom delali spletne oglaševalske akcija za svoje produkte, vzajemne sklade. Prosil sem, če lahko vidim kakšen mediaplan in post-buy analizo. Najprej sem se zgrozil. Potem pa jim predlagal, da mi lahko naredimo 2x boljši rezultat za isto ceno kampanje. Ali pač naredimo iste rezultate 2x ceneje. Naročnika ni bilo treba dosti prepričevati. Ko smo potem res v parih mesecih izpolnili obljubo (naredili smo 11,5x boljši rezultat), se je začelo obdobje tesnega sodelovanja na področju marketinga in marketinške misli, ki še vedno traja in dosega stopnjo zrelosti in moči.

2012, danes
V začetku leta me upad naročil skoraj pobere. Skozi mnoge pogovore, predvsem s Perotom, ugotovim, da bi zadnji dve leti moral intenzivno graditi ekipo, organizacijo, in pridobiti čimveč naročnikov. Ne le, da jaz tega nisem počel - še več, navezal sem se na nekaj naročnikov in z njimi delal dobre stvari, te dobre stvari pa potem nič tržil naokoli in - maksimiziral. Nisem gradil ekipe, načrtno sem ostajal one-man-band in se projektno povezoval z drugimi. Iz slovenskega marketinškega ekosistema sem nekako izginil; pojavil sem se na parih branžnih dogodkih, networkal pa v resnici skoraj nič.

Od pomadi naprej sem se začel spraševati, kaj od tega kar znam in zmorem, je danes produkt. Quick-fix produktom ne verjamem in jih nisem nikdar imel. Za poglobljeno delo v smislu konceptualiziranja, osvežitve marketinške strategije, service designa, produktnega inženiringa... pa mnoge firme raje ne bi nič slišale. Ušesa imajo odprta le za pospeševanje prodaje in razne trike male vrednosti. Bodo dali 5.000€ za mobilno aplikacijo (brez prave ideje, čemu naj bi služila, je pač moderno), ne bi pa razvijali zvestobnega kluba in urili ključnih kadrov. 
Kot da se firmam ne da zares poglabljati.

Nekaterim pa se da ukvarjati s sabo in svojo organizacijo. In z njimi delam. Letos tako največ izvajam:
  • produktni re-inženiring
  • povratek h copy writingu (zgodbe so moja domena od malih nog)
  • delavnice (s katerimi sem začel na RAGOR-ju leta 2007)
  • in-company treningi
  • za sprostitev pa DJ-anje na poslovnih dogodkih

V letu 2011 sem se po sedmih letih vpisal nazaj na faks (UNI sociologija KMna FDV). To je zgodba sama zase. Letos sem zaključil 3. letnik in vpisal 4. letnik. Naredil sem 10 izpitov s povprečjem 9. Totalno uživam!

Kam gre Baltazar marketing naprej?
O tem razmišljam intenzivno že od začetka pomladi. Dejstvo je, da sem ugotovil, da sem kreativec, ne podjetnik.
Lepo razvijava odnos tudi z Violeto Bulc in InCo gibanjem. Tu je še veliko prostora za dobre stvari.
Z Manjo Potočnik bova čez en mesec premierno izvedla delavnico za razvoj kreativnega izraza Body Happy.
Rad bi pisal še več zgodb. Mnogi, ki me dobro poznajo, pravijo, da sem za to rojen. Meni se zdi, da TUDI za to :)

Letos imam precej trdo leto, poslovno gledano. Ampak eno lepših. 

HVALA vsem, ki mi pomagate spoznavati moje poslanstvo, razvijati moje potenciale. Hvala vsem, ki sodelujete z mano. Hvala vsem, ki vam lahko pomagam uživati in ustvarjati vaše projekte, vaša življenja.

Bodite zdravi, srečni, uspešni.

Namaste.
Blaž Branc 
// Kontakt //
Baltazar pisarna
Cesta k Tamu 12
2000 Maribor

Tel:
​040 321 838

​e-mail: info@baltazar.si
// Storitve ​//
100 % Online
Consulting

​Digitalna transformacija

Digitalni marketing
Prodaja
HR
Treningi
Coaching
// Produkti //
Imagine This
Digital Shift

LinkedIn vodič
Direktorjevi plonkci
Blok za vodenje kolegijev
​
USB - Okej, stručko
​Idejni koncepti
// ​Znanje //
Pionir
Digitalni timi
Okej, stručko
Koncentrat

Metodologija

Članki
Dogodki
Meme
// O podjetju //
Ekipa
DNK
Partnerji

    Prijavite se na naše mesečne epizode!

Prijava
S prijavo na Baltazarjeve epizode soglašate s pravnim obvestilom.
Avtorji
  • Storitve
    • Consulting >
      • Okrogle mize
    • Digitalna transformacija >
      • DIH vavčerji
    • Digitalni Marketing >
      • Vsebinski marketing
      • Izdelava marketinške strategije
      • Marketinški coaching
      • LinkedIn
      • Google in YouTube
      • Jagodke
      • LinkedIn Agency
    • Prodaja
    • Finance
    • Kadri >
      • Delavnice
      • Strokovni timbildingi
      • Treningi
    • Coaching
  • Produkti
    • Koledar 2023
    • Imagine This
    • Digital Shift
    • LinkedIn vodič
    • Direktorjevi plonkci
    • Blok za vodenje kolegijev
    • USB - Okej, stručko
    • Umazana igra
    • Active8 Planet
    • Idejni koncepti
  • Znanje
    • Pionir
    • Digitalni timi
    • Stručko >
      • Digital Stručko
      • Okej, stručko
    • Koncentrat
    • Metodologija >
      • Izkustveno učenje
      • Stili učenja
      • Critical Pedagogy
      • SCCM
      • Agencija
    • Članki
    • Meme
  • O podjetju
    • Ekipa
    • DNK
  • Kontakt
  • EN